كناره گيري بساز بفروش‌ ها از معامله املاك كلنگي
نوشته شده توسط : مجله دلتا

 ركود بازار ساخت و ساز و تورم  60 درصدي مصالح ساختماني در كنار قيمت زمين موجب شده تا بساز بفروش‌ هاي  بازار مسكن هم قيدخريد خانه‌هاي كلنگي را بزنند.

بساز بفروش

  

گزارش‌هاي اخير از روند معاملات  مسكن نشان مي‌دهد كه حتي تحرك اندك بازار خريد و فروش املاك در نيمه مهرماه  سال جاري نيز به دليل كناره‌گيري بساز بفروش ها از داد و ستد خانه‌هاي كلنگي، نتوانسته است حريف ركود موجود در خريد و فروش اين خانه‌ها شود.

به گزارش مجله دلتا مناطق چهار و پنج تهران كه پر معامله‌ترين مناطق تهران در نيمه مهرماه سال  جاري بوده‌اند و سهم نيمه شمالي تهران را از عرضه املاك كلنگي نسبت به  گذشته افزايش داده‌اند نيز نتوانسته‌اند تاثير چنداني در كاهش ركود داشته  باشند. با اين حال فعالان بازار مسكن بر اين باورند ركود در اين مناطق كه  عرضه خانه‌هاي كلنگي در آن‌ها در مقايسه با مناطق ديگر بالاتر است، از عدم  تمايل هر دو سمت عرضه و تقاضاي اين املاك براي انجام معامله نشات مي‌گيرد.  چشم‌انداز نامشخصي كه از بابت هزينه تمام شده ساخت و ساز در تهران وجود  دارد، موجب شده تا بازار مشاركت در ساخت مسكن نيز در ركود نسبي به سر ببرد.  عدم تمايل مالكان و بساز بفروش‌ ها به همكاري نيز خريد املاك كلنگي را تا  حد زيادي كاهش داده است.

تفاوت ركود خانه‌هاي كلنگي با ركود عادي بازار مسكن

گزارش‌هاي ميداني مسكن از مناطق مختلف  پايتخت و افت فروش خانه‌هاي كلنگي از بي‌علاقگي هر دو سمت عرضه و تقاضا  نسبت به انجام معامله خبر مي‌دهد. تفاوت عمده ركود معامله خانه‌هاي كلنگي  با ركود حاكم بر بازار خريد و فروش آپارتمان‌هاي مسكوني در اين است كه در  بازار معاملات واحدهاي مسكوني كلنگي هم سمت عرضه و هم سمت تقاضا كه عمدتا  بساز بفروش ها هستند، نسبت به انجام معامله بي‌ميل است يا اراده كافي براي  انجام معامله بين هر دو سمت وجود ندارد، اما در بازار معاملات مسكن، ركود  ايجاد شده ناشي از كاهش تقاضا براي خريد آپارتمان است. اين در حالي است كه  هم‌اكنون عرضه آگهي براي فروش مسكن افزايش يافته است و مالكان و  فروشنده‌هاي بسياري تمايل به فروش واحدهاي مسكوني خود حتي با قيمتي  پايين‌تر از نرخ‌هاي پيشنهادي دارند.





:: برچسب‌ها: خبر , گزارش , مسکن ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: